Enklere innmeldingsløp og verving av medlemmer

Nye endringer i innmeldingsløp for nye medlemmer, medlemsadministrasjonen og Min side er nå på plass.

Publisert: 13. desember 2021 kl. 10.50

Sist oppdatert: 16. mars 2022 kl. 14.41

Nå har det blitt enklere for medlemmer å melde seg inn i NJFF. Det har også blitt enklere for NJFF, lokalforeninger og enkeltmedlemmet å verve nye medlemmer digitalt. Vi har også gjort noen nødvendige grep som gjør at vi følger regler i henhold til GDPR og markedsføringsloven. Les mer om endringene nedenfor.

Ny innloggingsløsning mot Vipps

Med vår nye innloggingsløsning mot Vipps har det blitt enda enklere å logge inn på Min Side. Den nye innloggingsløsningen er et ledd i prosessen med å forenkle innloggingen på tvers av alle NJFF sine tjenester. Les mer her.

Vipps gjør det enklere å opprette et medlemskap digitalt

Dersom et medlem velger å opprette et nytt medlemskap via Vipps vil innmeldingsskjema bli forhåndsutfylt med persondata. På denne måten slipper medlemmet å fylle ut store deler av skjemaet manuelt.

Mobiltilpasset registreringsskjema

70% av trafikken på NJFF.no skjer via mobile enheter. Vi har derfor gjort registreringsskjemaet mobiltilpasset.

Lokalforeningene kan skreddersy plakater og markedsmateriell med egne QR-koder

Vi ønsker gjøre det enklere for våre lokalforeninger å rekruttere medlemmer til NJFF. Du har nå mulighet til å laste ned og printe ut ferdige plakater med QR-kode for å bli medlem. Du kan også skreddersy plakater og annet markedsmateriell med helt egne koder for din lokalforening. Plakatene kan henges opp ved for eksempel skytebanen eller i forbindelse med et kurs eller arrangement.

Verv et nytt medlem via QR-kode og SMS

Verver du en venn tjener du vervepoeng som du kan bruke på forskjellige vervepremier. Det finnes nå to nye metoder for verving. På Min side kan man verve et medlem via personlig QR-kode eller SMS.

Medlemskommunikasjon og samtykker

I henhold til markedsføringsloven trenger vi et aktivt samtykke fra medlemmet for å kunne markedsføre tilbud og tjenester på epost/SMS. Dette samtykket skal være gitt av medlemmet selv, enten ved innmelding eller via Min Side. Det betyr at dersom du skal markedsføre et kurs, en aktivitet eller sende ut et tilbud fra din lokalforening, så skal du kun sende til de som har gitt et aktivt samtykke til å motta markedsføring på epost eller SMS.

Endringer på medlemskap

Alle endringer i personlige opplysninger på et medlem som for eksempel navn, adresse, telefonnummer, epost og samtykker må skje av medlemmet selv via Min Side, eventuelt via medlemsservice. Grunnet personvernlovgivningen er det ikke lenger mulig å gjøre endringer i personlige opplysninger på et medlem via lokal medlemsadministrasjon.