Jorunn
Publisert 02.02.2017 17:22
Oppdatert 02.02.2017 20:20
Årsmelding jentene 2016
Fra fisketur på Sjusjøen i juni
Fra rifleskyting i juni
Jentene har hatt mange spennende aktiviteter i 2016, fisketur, fuglejakt, hundetrening, skytekvelder m.m.

​​​Skyting på leirduebanen

Det har vært 6 jentekvelder på skytebanen. Vi har to dyktige instruktører, Rolf og Fred som gir gode råd til bedre skyting på alle nivåer. Varierende fremmøte, men mange positive tilbakemeldinger på god instruksjon. Nybegynnere føler seg godt tatt vare på disse dagene.

Vi har også gjennomført to kurskvelder på riflebanen med instruktører fra Asker Skytterlag. Deltagerne tok skyteprøven for storvilt- og bjørneprøven disse dagene.

Orrfuglleik 20-årsjubileum​​

Årets største begivenhet for jentene var feiringen av 20 år på fuglemyra med våre kjære verter, Asle og Tore fra Høland JFF. De har lagt til rette for AJFF´s  jenter hver vår i 20 år. Vi feiret som seg hør og bør med god mat, godt drikke og gaver til gutta.

Fra venstre: Asle, Else og Tore som alle har vært med fra første leik, og Jorunn som er leder for jentene.

Fisketur til Sjusjøen

I juni fartet seks jenter og fire hunder på fisketur. Sigrun som er en dreven fisker var instruktør med hytte, båt og utstyr. Vi rodde oter og fikk mange fine ørret. Det ble også fisket med stang i elv og bekk. En fantastisk flott tur som vi håper det er mulig å gjenta :-)

Treningsdag for stående fuglehunder

I samarbeid med Sando hundesenter i Sande, arrangerte jentene i august en treningsdag for stående fuglehunder

.

Duejakt på Stokker gård

Tradisjonen tro ble det gjennomført to kvelder med duejakt på Stokker gård. Dette er en fantastisk mulighet til å teste hagla. Her kan det skje mye og være god trening, men det hender også at det er tomt for duer. Slik er jakt !​ I løpet av årets to kvelder ble resultatet 2 duer fordelt på 9 damer :-)

Høstens vakreste eventyr

Fuglejakt på Finnskogen for 4. året på rad. Dette året reiste 6 jenter og 8 hunder avgårde til en flott hytte, Bjørsjøtorpet. Her storkoser vi oss sammen. Det er full aktivitet og for de ivrigste blir det to økter med jakt hver dag. Resultatet ble i år 1 stk orrhøne, det er ingen fare for at jentene i AJFF tømmer skogen for fugl :-) Uansett fangst har vi det utrolig hyggelig og nyter felles interesser og friluftsliv.

Laksesafari

Jentene fikk være med fiskegruppa v/Pål og Svein Erik i Askerelva for å hente ørret til stryking i settefiskanlegge på Sem. En ny og spennende opplevelse for oss.

Elven er sperret.JPG

Rakfisklag

Aktivitetene for jentene år 2016 ble avsluttet med rakfisklag hjemme hos Ingrid. Jaktquiz, bilder fra året, god mat og godt drikke satt et flott punktum for jentenes aktivitetsår 2016.

Del på Facebook Del på facebook
Finn oss på FB