GJENNOMFØRING
Alle jegertrapstevnene i Møre og Romsdal fra 25. januar til 17. august 2019 inngår i cupen. Finale på Eide 17. august. De første 50 skuddene fra LM og NM teller også i cupen.
For å kunne delta i finalen kreves det at skytter har resultat fra minst 8 serier a 25 skudd i løpet av kvalifiseringsstevnene. (NB Kravet om deltakelse på stevne i de tre fogderiene bortfaller).
I år så blir det at alle som har skutt kvalifiseringskravet til finalen starter likt til finalen (altså, alle starter på 0 i finalen).
Alle stevnene gjennomføres etter NJFFs regelverk for jaktskyting med hagle (gjeldende fra 01.01.2015.) Alle stevnene er terminlisteførte og blir innrapportert til NJFFs klasseføringsdatabase.
Skytter plikter selv å kontrollere at skyteresultater er blitt ført korrekt.
PREMIERING
Det er ingen premiering på kvalifiseringsstevnene, utenom vanlig stevne-premiering.
På finaledagen skal det premieres klassevis, og med 1/3 premiering. I juniorklassen (DI) skal alle ha premie.
Nytt av året så vil det også bli en egen premie hvor alle deltagere i MR cupen har mulighet til å vinne, forutsatt at vedkommende som vinner er tilstede og mottar premien. Hvis ikke den uttrekte er tilstede, så vil det bli trekt på nytt.
SAMMENLAGT ETTER FINALE
Etter finalen premieres det bare for sammenlagtresultat (kvalifisering + finale). Det deles ut 10 hovedpremier til de beste totalt, en hovedpremie til beste dame, en hovedpremie til beste junior, og ellers 1/3 premiering i alle klasser. Vinner av MRC får også et napp i vandrepremien, og får beholde den i et år. Den må vinnes 3 ganger for å få den til odel og eie. Ved poenglikhet avgjøres plasseringene ved omskyting.
PENGEBELØP HOVEDPREMIE:
1. plass totalt Kr 5.000 5. plass totalt Kr 1.250 9. plass totalt Kr 300
2. plass totalt Kr 2.500 6. plass totalt Kr 1.000 10. plass totalt Kr 200
3. plass totalt Kr 1.750 7. plass totalt Kr 750 Beste dame Kr 2.000
4. plass totalt Kr 1.500 8. plass totalt Kr 500 Beste junior Kr 1.000
Forbehold om endringer ved lav deltakelse.
Gavepremier, klassevis etter finale (verdi)
1. plass kr 1.500
2. plass kr 750
3. plass kr 500
4. plass og utover kr 300
Det jobbes med å skaffe flere sponsorer.
CUPAVGIFT
Deltakeravgift er kr 300 for senior, veteran og damer. Ingen avgift for junior(DI og DII)
Beløpet må innbetales til konto nr. 6365.06.78887, NJFF Møre og Romsdal MRC, merkes med navn, medlemsnr. og klasse. Deltakelse vil bli registrert fra og med innbetalingsdato i flg bankkvitering.
I 2018 ble det innført en tilleggsbetaling. Det vil si at en 10 krone av startkontingenten på stevnene som er med i cupen går til premiefondet. Denne tas av den ordinære startkontingenten på stevnet. Beløpet betales inn til samme konto som nevnt over etter endt stevne. Innbetaling merkes med stevne id, forening og antall deltakere.
RAPPORTERING AV RESULTATER
Husk å sende inn resultatene til fylkeslaget i Møre og Romsdal på epost: m.romsdal@njff.no og til cupkomiteen ved Stefan Vågseter på epost stefan.vaagseter@gmail.com snarest etter endt stevne.
Stillingen i cupen vil bli oppdatert på bakgrunn av rapporterte stevner. Stillingen i cupen vil bli lagt ut og oppdatert på FB siden Lerdueskyting i Møre og Romsdal.
Vi ønsker alle deltakere lykke til med sesongen!
Med hilsen cupkomiteen
Stefan Vågseter
Johan Harstad
NB! Disse var vinnere av vandrepremien fra 2000 til 2006, og i 2016 - 2018:
2000 - Ove Viseth 2002 - Kolbjørn Sæterøy 2003 - Ole Furu 2004 - Geir Hammer 2005 - Ole Furu 2006 - Nils Asbjørn Holten
2016 - Jan Magne Hoel
2017 - Sverre A. Meisingseth
2018 - Arnfinn Berg
Terminlista 2019