NJFFs kommunikasjonsstrategi 2019-2024
Publisert 19.03.2019 12:02
Oppdatert 21.03.2019 08:30
NJFFs kommunikasjonsstrategi 2019-2024
Forbundsstyret har nettopp vedtatt en ny kommunikasjonsstrategi for NJFF. Gjennom et planlagt kommunikasjonsarbeid skal vi styrke jakt, fiske og NJFF sin posisjon i samfunnet.

​​​​​​​Visjon

Kommunikasjonsvirksomheten vår skal bidra til at vi når NJFFs visjon: «Jakt- og fiskeglede til alle for alltid».

Budskap

I vår kommunikasjon med omverdenen skal vi nå frem med følgende budskap:

  • Vårt tradisjonsrike høstingsbaserte friluftsliv skal være tilpasset samfunnsutviklingen og ha bred allmenn anerkjennelse
  • Allmennheten skal ha god tilgang på jakt og fiske og annet friluftsliv
  • Naturgrunnlaget skal være godt ivaretatt gjennom bærekraftig bruk og god forvaltning, slik at det produseres høstbare overskudd av vilt og fisk
  • NJFF skal ha en tydelig miljøvernprofil.

Målgrupper

I utgangspunktet snakker vi med alle, men vi målretter kommunikasjonen særlig mot:

  • Medlemmer
  • Beslutningstagere
  • Barn og ungdom
  • Alliansepartnere


Foto: Erik Hammerhaug

Hvordan kommuniserer vi

NJFFs kommunikasjon skal være positiv, tydelig, tilgjengelig, åpen og involverende.

Med dette mener vi at vi søker å finne det positive budskapet i alle saker vi kommuniserer. Budskapene våre tilpasses målgruppene. Organisasjonen må fatte tydelige og forståelige vedtak der vi har et standpunkt. Vi svarer raskt på henvendelser og er til stede i aktuelle saker. Organisasjonen er åpen for innspill og engasjement og demokratiske prinsipper gjelder. Alle medlemmer gis en anledning til å si hva de mener. NJFF ønsker en toveiskommunikasjon.

Hvem gjør hva

Kommunikasjon er et lederansvar på alle organisasjonsnivåer.

Forbundet sentralt vil integrere kommunikasjon i alle relevante saker som behandles, og fungere som et støtteapparat for hele organisasjonen.

Fylkeslag og lokalforeninger må bidra til å heve kommunikasjonsarbeidet i det daglige i tråd med strategien, og må bidra til å vise fram aktivitetene og mangfoldet i tilbudet.

Hvilken kompetanse trenger vi?

NJFF skal heve kommunikasjonskompetansen i hele organisasjonen ved å:

  • tilføres nødvendig kompetanse om bruk av moderne medier.
  • kurse ansatte og tillitsvalgte for å øke kommunikasjonskompetansen.
  • optimalisere valg av teknologiske løsninger for å bedre kommunikasjonsmulighetene.​

Her er NJFFs kommunikasjonsstrategi 2019-2024​

- Annonse -
Jakthundboka
Jakthundforsikring
NJFFs Samarbeidspartnere
Gjensidige
Svorka
Sportsmans Pride
Thon Hotels
Langseth Advokatfirma DA
Big Fish Adventure
Din Tur
Norges Jeger- og Fiskerforbund har en rekke sentrale samarbeidspartnere som du drar nytte av. Klikk på logoene for å se våre medlemstilbud.
Copyright © 2013 - 2017 Norges Jeger- og Fiskerforbund
Lokalforeninger tilsluttet Norges Jeger- og Fiskerforbund har redaksjonelt ansvar for innhold de publiserer på sine respektive nettsider i NJFF-portalen.