Årsmøte 2024

I henhold til NJFF-Hedmarks vedtekter § 5, innkalles det til årsmøte den 9. mars 2024 kl. 10.00. Møtet holdes på Norsk Skogmuseum, Elverum.

Publisert: 12. januar 2024 kl. 13.24

Sist oppdatert: 12. januar 2024 kl. 13.45

På årsmøtet skal følgende behandles i henhold til vedtektene:

1. Konstituering av møtet.
  • Godkjenning av representanter
  • Godkjenning av innkalling
  • Godkjenning av dagsorden
  • Godkjenning av forretningsorden
  • Valg av ordstyrer
  • Valg av sekretær
  • Valg av tellekorps
  • Valg av to delegater til å underskrive protokollen
  1. Årsberetning fra siste kalenderår.
  2. Revidert regnskap fra siste kalenderår.
  3. Innkomne saker med styrets forslag til vedtak.
  4. Andre saker som styret har ført opp på dagsorden.
  5. Styrets forslag til årsplan og budsjett.
  6. Valg av styre i henhold til § 7.
  7. Valg av ledere til årsmøteoppnevnte utvalg.
  8. Valg av valgkomite på tre medlemmer inklusive leder, så vidt mulig geografisk fordelt.  Medlemmene velges for tre år, rullerende slik at leder går ut, lengst sittende medlem rykker opp til leder og et nytt medlem velges hvert år.
  9. Valg to revisorer og vararevisor. Revisorene velges for to år på ulikt årstall, slik at bare en er på valg hvert år.
  10. Valg av utsendinger til landsmøtet. Disse skal være gyldig medlem av en av regionens lokalforeninger/lag være direktemedlem i regionlaget.
  11. Følgende skal være utsendinger til landsmøtet: Styret i NJFF Hedmark bestående av leder, styremedlemmer og varamedlemmer (7 stk), ungdomsleder, kvinnekontakt og deres varamedlemmer (4 stk). I tillegg velger årsmøtet resterende hovedutsendinger og tilstrekkelig med varautsendinger.

Dersom ikke noe annet er bestemt, avgjøres alle saker med alminnelig flertall. Ved stemmelikhet anses forslaget forkastet, unntatt ved personvalg hvor det foretas loddtrekning. Valgene skal foregå skriftlig dersom det foreligger flere forslag og noen krever  skriftlig avstemning. Ingen representanter har mer enn én stemme. Regionlagets styre har ikke stemmerett i saker  som gjelder beretning og regnskap.

NJFFs sentralledd har rett til å være representert på regionlagets års- og styremøter med  talerett.

Til årsmøtet kan foreninger med inntil 200 medlemmer melde på 2 representanter. Foreninger med flere medlemmer kan melde på ytterligere 1 representant for hver påbegynt 200 medlemmer, maksimalt 6 representanter.

Forslag som foreningene ønsker behandlet av årsmøtet skal være styret i hende innen 10. februar. Forslagene sendes til e-post hedmark@njff.no.

Frasigelse av verv i fylkeslaget sendes til valgkomiteen v/leder Kjetil Hagen på e-post kjehage2@broadpark.no  innen 10. februar

Utgifter til møtet, kr 400-, pr. deltager dekkes av lokalforeningene. Dette innbefatter kaffe og rundstykker ved ankomst, samt lunsjtallerken med dessert og kaffe.

Påmelding til årsmøtet via aktivitetskalenderen på NJFF Hedmarks nettside: Årsmøte 2024 Påmeldingsfrist mandag 4. mars.

Vi åpner kl. 09.30 for registrering og servering av kaffe og rundstykker på Restaurant Forstmann.

Årsmøtet starter presis kl. 10.00