Vel gjennomført årsmøte og klar for 2023

Vårt årsmøte ble gjennomført 15. mars uten dramatikk. Årsmeldinger, regnskap og revisors beretning ble godkjent i tillegg til handlingsplan for 2023. Vi takker alle for oppmøte.

Publisert: 18. mars 2023 kl. 00.33

Sist oppdatert: 18. mars 2023 kl. 00.38

Vekst over hele fjøla

2022 ble et godt år med aktiviteter spredt over hele det høstingsbaserte friluftslivet, gjennom hele året.

Vi har medlemsrekord og passerte for første gang 1700 medlemmer. Gode kolleger i Oslo JFF ligger fortsatt litt fremfor oss, men vi kniper innpå. Samlet er det i de 11 lokale jeger- og fiskerforeningene i Oslo rett over 5.000 medlemmer hvor over 70 prosent av disse er registrert med medllemskap i Solemskogen JFF / Oslo JFF.

Ser vi på de viktige gruppene barn og unge og satsingen mot kvinner ligger Solemskogen JFF et godt hode i forkant av Oslobaserte foreninger. Av alle medlemmer i Oslo er nærmere 50 prosent av de yngste og ca 45 prosent av alle kvinner med i vår forening. Nasjonalt var vi ved utgangen av 2022 Norges syvende største lokale jeger- og fiskerforening.

Økonomien har også styrket seg som gir både trygghet og handlingsrom. Lenke til innkalling med beretning finner du her.

Årsmøtet fulgte innstillingen fra valgkomiteen uten dramatikk. Vi takker både Henriette Sæbø og Rune Svendsen for glimrende innsats som styremedlemmer for fellesskapet. I tillegg ble det valgt inn friske nyheter på varaplasser, en viktig gruppe også for fremtidig rekruttering.

Heder og ære

Erik Telle ble tildelt æresmedlemskap i foreningen. I tillegg ble Leiv Helsingen og Ola Thingelstad tildelt foreningens gullmerke som en synlig annerkjennelse for betydelig nedlagt innsats over mange år. Vi gratulerer, og bøyer oss i hatten.